Przejdź do głównej zawartości

Chwila zadumy

Witajcie znow, jak mija dzień? Mi sinusoidalnie, nastrój mam bardzo niestabilny, więc przechodzę spektrum emocji od początku do końca i spowrotem.

Człowiek... stworzenie królujące na ziemi, które zawojowało ją swoją pomysłowością i kreatywnością. Cechyba te zwykle wynikały z tego, że jest słabszy od wielu innych stworzeń i leniwy, ale nie tylko. No, ale nie mówmy o całości człowiedzeństwa, chciałem się skupić na teraźniejszości, a w zasadzie nawet niekoniecznie na niej samej. Jak wiadomo, w dzisiejszych czasach ludzie coraz więcej rozmyślają, więcej cierpią, więcej przeżywają. Dziedziny takie jak psychologia czy psychiatria nabrały na znaczeniu, osób chorych psychicznie mamy coraz więcej. Zastanówmy się więc nad tym wszsytkim, ludzie dziś dużo rozmyślają, ale co chwilę na inny temat, nie jest to ukierunkowane myślenie, a raczej porozrzucane i rozproszone, mamy problemy m.in. z uwagą, czy z własnymi emocjami (czytaj ja).

Pamięć ludzka jest zawodna, często dochodzimy do jakichś istotnych dla Nas wniosków tylko po to by, niezapisawszy ich, zapomnieć o tym. Może dobrze, może widocznie nie są one na tyle istotne by warto je pamiętać, a może są... Nie mnie to oceniać. Prawdą jest jednak, żę zapominamy o wielu ważnych rzeczach, dlatego moim zdaniem są potrzebne takie "przypominajki", przykładowo w postaci cytatów, które pozwolą Nam się zatrzymać i zastanowić przez chwilę. Gdy byłem młodszy uwielbiałem takie właśnie mądrości pozwalające oddać się chwilowej zadumie. Dziś mam dla Was dziesięć właśnie takich złotych myśli, zatrzymajmy się przy każdej i zastanówmy, przypomniemy sobie może o czymś ważnym, a może nawet popatrzymy inaczej na pewne sprawy. Większość cytatów pochodzi z kategorii "ludzie", ale nie tylko.




Ludzi nie kocha się za to, że są doskonali, tylko pomimo to, że tacy nie są.
Jodi Picoult – Bez mojej zgody
 




„Co jest najśmieszniejsze w ludziach: Zawsze myślą na odwrót: spieszy im się do dorosłości, a potem wzdychają za utraconym dzieciństwem. Tracą zdrowie by zdobyć pieniądze, potem tracą pieniądze by odzyskać zdrowie. Z troską myślą o przyszłości, zapominając o chwili obecnej i w ten sposób nie przeżywają ani teraźniejszości ani przyszłości. Żyją jakby nigdy nie mieli umrzeć, a umierają, jakby nigdy nie żyli.”
 

Na świecie istnieją podobno dwa rodzaje ludzi. Jedni kiedy dostają szklankę dokładnie w połowie napełnioną mówią:' Ta szklanka jest w połowie pełna'. Ci drudzy mówią:'Ta szklanka jest w połowie pusta'. Jednakże świat należy do tych, którzy patrzą na szklankę i mówią:'Co jest z tą szklanką? Przepraszam bardzo... No przepraszam... To ma być moja szklanka? Nie wydaje mi się. Moja szklanka była pełna. I większa od tej!'. A na drugim końcu baru świat pełen jest innego rodzaju osób, które mają szklanki pęknięte albo szklanki przewrócone (zwykle przez kogoś z tych, którzy żądali większych szklanek), albo całkiem nie mają szklanek, bo stały z tyłu i barman ich nie zauważył.
Terry Pratchett – Prawda 



Prawda jest taka, że ludzie mają pewną wspaniałą cechę. Zmieniają się
Stephenie Meyer – Zmierzch 


Jeżeli spodziewasz się po ludziach najgorszego, dostaniesz od nich to, co najgorsze.


Zanim skrytykujesz innych, przyznaj się do własnych błędów.
Dale Carnegie – Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi 


Miliardy ludzi przychodzą na ten świat i z niego odchodzą - mówi - Ale nigdy nie będzie drugiej takiej jak ty.
Marie Lu – Legenda. Patriota 
 


Można umierać ładnie i brzydko, to jasne, tak jak można mieć dobre i złe maniery przy stole. A wy nie potraficie nawet zabić zwierzęcia, które potem jecie, zamykacie całe to zabijanie do fabryk i udajecie, że go nie ma. Co jest, wierzcie mi, wyjątkowo żałosne. Te wasze płacze, że ktoś zabił pieska, podczas gdy świnie zabijacie w fabrykach, a potem żrecie ich mięso. I jeszcze to gadanie, że w fabrykach zabijanie jest humanitarne. Co mnie jeszcze więcej dziwi, bo z kolei fabryczne zabijanie ludzi uważacie za niehumanitarne.
Szczepan Twardoch – Wieczny Grunwald 


(...) miłość fizyczna jest czymś więcej niż tylko przyjemnym aktem, w którym bierze udział dwoje ludzi. Obejmuje wszystko, co powinno łączyć ową parę - zaufanie i oddanie, nadzieje i marzenia, obietnicę, że przetrwają niezależnie od tego, co przyniesie przyszłość
Nicholas Sparks – Noce w Rodanthe
 


Nie ma nic z wyjątkiem cierpienia i żalu, gdy myślimy o rzeczach i ludziach, których nie możemy mieć, o możliwościach, których nigdy nie zyskamy
Kelly Creagh – Kruk


Mam nadzieję, że wyciągniem wspólnie coś z tego. Stawajmy się lepsi każdego dnia, do następnego.
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Codzieńka #24 - Bitwa

Dziś zacząłem od, drugiego BBL'a w sezonie, zostałem przez trenera, jako, że przybyłem przed czasem, wysłany by mówić ludzią z Kl gdzie mamy trening, bo był trochę po innej stronie boiska. W rogu stadionu rozłożyli się piraci, przynajmniej tak wtedy myślałem. Stałem sobie spokojnie przy bramie, oczekując na kolejnych zawodników, gdy podeszło do mnie dwoje "piratów" i zaczęło pytać, wtedy myślałem, że po niemiecku, teraz wiem, że po czesku, o konie. Wyjaśniłem więc, że były, ale gdzieś odjechały, bom widział przyczepy wcześniej na parkingu. Po radosnym treningu z taśmami TRX, popędziłem do domciu pogadać dłuższą chwilę z PNm'em na GG, w międzyczasie odezwałem się do Zajax'a, który też chciał się po wyżywać na klawiaturze, ale dopiero o 18. Później standardowe aktywności, by o 16 popędzić, błotnistą ścieżką, do parku. Gdzie miała odbyć się "Bitwa", w której mieli uczestniczyć owi piraci. Okazało się, że to grupa mieszana, składająca się, w większej częśc

Codzieńka #23 - "ten blog jest do chrzanu"

 Czołem "szefuniu" - tak mniej, więcej zostałem ostatnio określony, na wrocławskim dworcu, przez pewnego pana, rządnego, jak dał do zrozumienia moich "20 gr", których oczywiście nie miałem, tak jak "kolega" obok. Blog został odnaleziony przez złych ludzi, więc mam do wyboru, zmianę adresu, nazwy i tożsamości, lub "sprywatyzowanie" tego bloga. Nie zrobię, ani tego, ani tamtego. Blog w internecie sobie będzie, bo opinii bardziej już mi się nie da zepsuć, a skoro, ktoś tu może jednak znaleźć coś dla siebie, to czemu nie. No i jestem leniem, więc nawet mi się nie chce zablokować  Bloga. Dziś, a właściwie wczoraj, dokończyłem wreszcie Mr Robot'a + zacząłem od nowa kurs HTML5 od eduweb .pl, co poskutkowało 5 godzinnym snem. Do tego momentu nie czuję jednak zmęczenia. Więc po wstaniu przed budzikiem, czyli jakoś o 6 (i zapisaniu snu), poszedłem biegać. Jako, że jeszcze dziś w nocy, udało mi się dowiedzieć, że Ekipa biega dziś 15 km, odpuściłem

Przenosiny

Witajcie! Trochę spóźniona informacja, ale chciałem poinformować o przenosinach na inną platformę pod innym adresem. Od teraz blog będzie dostępny pod adresem www.michalski9.pl . Tutaj z regularnością były problemy, za co przepraszam. Pod nowym adresem, blog jest prowadzony od początku, a posty będą pojawiać się tam co tydzień, maksymalnie co dwa tygodnie. Zapraszamw wszystkich!